חוקת מחלקת IMAC ישראל
כאמור, מחלקת IMAC הינה מחלקה רישמית המתנהלת תחת קלוב התעופה לישראל, ובשל כך מתנהלות כלל התחרויות ברוח קלוב התעופה ובאישורו. בנוסף לחוקי הבטיחות הפנימיים, מחוייבת מחלקת ה-IMAC בהתנהלות עפ"י חוקי הבטיחות הכלליים של קלוב התעופה לישראל. כל תחרויות המחלקה הן תחרויות לאומיות ובינלאומיות רשמיות, זאת היות ובימים אלה מוקם המאגר הרשמי של תחרויות IMAC העולמיות, כאשר אחת משלוחותיו הבינלאומיות היא מחלקת ה-IMAC בישראל.
חוקת המחלקה
מטרת הפעילות היא חיקוי סדרות תרגילים המבוצעות ע"י מטוסים אווירובטיים בגודל מלא, בעזרת טיסנים נהוגי רדיו באופן אמיתי ומאתגר למטיס ומעניין לצופים. התחרויות פתוחות למטיסי טיסנים אווירובטיים נהוגי רדיו חד-כנפיים או דו-כנפיים, אשר הנם בבסיסם דגם מוקטן של מטוס אמיתי. כמו כן יורשו להשתתף דגמי טיסנים הדומים למטוסים אווירובטיים אמיתיים אשר מסוגלים לבצע טיסות אווירובטיות בתוך "המרחב האווירי". מוטת הכנף של טיסנים אלו חייבת לכל הפחות להיות 80", דהיינו 203 ס"מ, או 76" לטיסנים דו-כנפיים. רמת מתחילים (BASIC) פתוחה לכל מתחרה המטיס טיסן אווירובטי נהוג רדיו חד-כנפי או דו-כנפי. אין דרישה למידות מינימליות של הטיסן. סדרת התרגילים הידועה (KNOWN) מפותחת מידי שנה על-ידי מחלקת ה-IMAC בארה"ב בשיתוף עם איגוד ה-FAI הבינלאומי. מחלקת ה-IMAC נוסדה על מנת לקדם את ענף הטיסנאות כספורט תחרותי בארץ בכלל, ואת מטיסי ה-GIANT SCALE האווירובטים בפרט . המחלקה מחוייבת בהקמת סביבה בטוחה וידידותית לדור הצעיר ולטיסנאים בכלל. תחרויות הIMAC מחוייבות לכללי הבטיחות של קלוב התעופה לישראל ופועלות על פי הנחיה ישירה ממנו.
סדרות 2018
אלה הן חמש הסדרות הידועות (KNOWN) לשנת 2017 כפי שפירסמה מחלקת ה-IMAC בארה"ב בשיתוף עם איגוד ה-FAI הבינלאומי.